Pagina's

zondag 9 maart 2014

Mijn kwasten reinigen

Toen ik pas begon met make-up had ik een aantal kwasten van HEMA. Prima kwaliteit, niets mis mee maar ik wilde wel eens een 'high-end' kwast.
Ik kocht een aantal jaar geleden mijn eerste Chanel kwast. Maar bij een mooie en dure kwast hoort ook een goede reiniger. De verkoper bij de Chanel counter in de Bijenkorf raadde mij deze reiniger aan..


De Chanel verkoper raadde mij Eau Douceur aan. Dit is eigenlijk een milde gezichtsreiniger. Maar omdat deze zo mild is, dient hij dus prima voor een kwasten reiniger.
Je kunt ook je kwasten reinigen met baby shampoo en water maar het nadeel daarvan vind ik persoonlijk dat je je kwasten goed moet uitspoelen. En ik ken mezelf, ik heb het geduld daar niet voor. Daarom kies ik liever voor dit. En een groot voordeel, het ruikt heerlijk! Maar dat zijn we gewend van Chanel.

Ingrediënten lijst

De fles heeft een handig pompje waarmee je zo gedoseert de reiniger kunt aanbrengen op een tissue.
Ook is dit hygiënisch, wat ik ook wel belangrijk vind.


We nemen een vieze kwast. Nu is deze kwast toevallig van MAC maar ik reinig natuurlijk al mijn kwasten met deze reiniger.


Ik doe ongeveer 2 pompjes op een tissue. Dit is altijd meer dan voldoende. Ik gebruik eigenlijk altijd één tissue per kwast. Dit is natuurlijk het meest hygiënisch.


Met rond draaiende bewegingen maak ik zo de kwast schoon. Niet flink schrobben en schuren want dat komt een kwast niet ten goede vind ik. Natuurlijk kan een kwast veel hebben maar als je bijna €30,00 voor een kwast neertelt verwacht je wel dat deze levenslang meegaat en dat gaat alleen als je deze goed behandelt.


Bah! Een vieze tissue, maar......


... tadaaaa! Een schone kwast. Ik maak de kwast ook altijd wat droog op de volgende schone tissue die ik pak voor de volgende kwast. Maar ik laat de kwasten altijd nog een nacht drogen op een handdoek.
Niet onder of bij de verwarming natuurlijk. En let erop dat je de kwasten niet neerzet na het reinigen, dan loopt namelijk zo het ''vocht'' de kwast in en dat is funest voor het handvat. Dat zou zonde zijn. 

Omdat het natuurlijk een gezichtslotion is, kan je die daar ook voor gebruiken. Ik zou het product niet iedere dag aanraden maar bijvoorbeeld als je een avondje uit bent gegaan en je wilt snel je bed in, kan je hiermee prima je make-up mee afhalen. Een multifunctioneel product dus! 

De prijs is €33,95 voor 150 ml.
Het is veel geld maar ik heb het er voor over. Het is best een grote fles en ik doe hier zeker ruim 6 tot 8 maanden mee. En ik reinig toch regelmatig mijn kwasten.


Hoe reinigen jullie je kwasten?

Liefs,

Renate

Geen opmerkingen:

Een reactie posten